Εσείς κοιμάστε αρκετά;

sleeping late not good

Αλήθεια, πόση ώρα πρέπει κοιμάστε κάθε βράδυ; Τα αποτελέσματα των αναλύσεων ποικίλλουν. Ερευνητές στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια ισχυρίζονται πως έξι ώρες κάθε βράδυ είναι αρκετές έτσι ώστε να «γεμίσουμε τις μπαταρίες μας» και να επεξεργαστούμε όλες τις νέες πληροφορίες που δεχθήκαμε καθ ‘ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Υπάρχουν ωστόσο μερικοί που ισχυρίζονται πως ο προτεινόμενος ύπνος για έναν ενήλικα είναι 8 ώρες κάθε βράδυ, ενώ άλλοι πως πρέπει να κοιμόμαστε «κυκλικά» σε μικρές δόσεις ύπνου διάρκειας 90 λεπτών ο καθένας και ιδανικά να ξυπνάμε μόλις ολοκληρωθούν έξι τέτοιοι μικροί κύκλοι. Τα παιδιά και κυρίως τα βρέφη προφανώς χρειάζονται πολύ περισσότερες ώρες ύπνου και πρέπει να κυμαίνονται από 9.5 ώρες και πάνω και ανάλογα την ηλικία.

 

Παρόλα αυτά οι ειδικοί συμφωνούν σε ένα πράγμα και αυτό είναι το εξής. Δεν υπάρχουν κανόνες όσον αφορά τη διάρκεια του ύπνου που χρειαζόμαστε κατά τη διάρκεια της ημέρας- είναι κάτι που ποικίλλει ανάλογα την ηλικία αλλά και τον άνθρωπο. Το πιο ξεκάθαρο είναι ότι οι περισσότεροι από δεν κοιμόμαστε όσο χρειάζεται ο οργανισμός μας, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να νιώθουμε κουρασμένοι κατά τη διάρκεια της ημέρας όταν έχουμε να κάνουμε πράγματα και κοιμόμαστε υπερβολικά πολύ όταν δεν έχουμε κάποια υποχρέωση. Το γεγονός ότι δεν κοιμόμαστε όσο πρέπει μπορεί να οδηγήσει σε κακή διάθεση όπως επίσης και σε μειωμένη αντίληψη.

 

Εάν κάποιο από αυτά τα συμπτώματα που διαβάζετε σας φαίνεται οικείο πρέπει να κοιτάξετε τις συνήθειες σας όσον αφορά τον ύπνο σας και να κοιτάξετε να τις αλλάξετε έτσι ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση όσο το δυνατόν καλύτερα και γρηγορότερα. Η έλλειψη ύπνου δεν έχει αντίκτυπο μόνο στο πως νιώθετε αλλά επηρεάζει εξίσου και τη σωματική σας υγεία, αυξάνοντας τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη όπως και καρδιακών προβλημάτων.

 

Παρακάτω θα δείτε πως μπορείτε με μερικά απλά πράγματα να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας άμεσα:

  • Δημιουργείστε  μια ρουτίνα και προσπαθήστε να κοιμάστε κάθε βράδυ την ίδια ώρα, ακόμα και να δεν χρειάζεται να ξυπνήσετε νωρίς το πρωί. 
  • Αν υπάρχει η δυνατότητα, χαλαρώστε πριν πάτε στο κρεβάτι. Ένα ζεστό μπάνιο ή λίγη χαλαρή μουσική είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται.
  • Μην πίνετε τσάι ή καφέ.  Ένα ρόφημα με βάση το γάλα ή φυτικό τσάι  που βοηθάει στη χαλάρωση θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε και κατ ‘ επέκταση να κοιμηθείτε.
  • Μην τρώτε βαριά και μεγάλες ποσότητες ή καταναλώνετε αλκοόλ πριν πάτε για ύπνο. Η διαδικασία χώνεψης μπορεί να είναι αποτρεπτική στο να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε σωστά και χωρίς ενοχλήσεις.
  • Αποβάλλετε  το άγχος με ήπια σωματική άσκηση ή γράφοντας σε ένα χαρτί πράγματα που σας ενόχλησαν όλη την ημέρα.
  • Βεβαιωθείτε πως το περιβάλλον που κοιμάστε είναι το κατάλληλο. Πρέπει να έχει καλή θερμοκρασία μειωμένο φως, μειωμένο θόρυβο και απαλλαχτείτε από κάθε είδους απόσπασης της προσοχής σας όπως υπολογιστή, κινητό ή τηλεόραση. Τέλος και σημαντικότερο όλων είναι να έχετε ένα όμορφο και γερό κρεβάτι με ένα αναπαυτικό στρώμα.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *