Δέκα πλεονεκτήματα του καλού ύπνου

Δέκα πλεονεκτήματα του καλού ύπνου
Δέκα πλεονεκτήματα του καλού ύπνου

 

Γιατί ο ύπνος είναι τόσο σημαντικός; Είναι πολύ περισσότερα πράγματα από το «απλά ξεκουράζομαι». Μπορεί να φαίνεται απλά πως το σώμα αλλά και το πνεύμα μας αρχίζει να «σβήνει» αλλά η αλήθεια είναι πως υπάρχει μια ολόκληρη διαδικασία πραγμάτων που συμβαίνουν και χρειαζόμαστε τον ύπνο ώστε να γίνουν σωστά. Ας δούμε δέκα πράγματα που κάνουμε καλύτερα όταν έχουμε κοιμηθεί καλά.

 

1) Ο ύπνος δίνει ώθηση στη μνήμη μας.

Έχουν γίνει όλων των ειδών οι μελέτες όσον αφορά το πως ο ύπνος επηρεάζει τη μνήμη μας. Το πιο τρανταχτό παράδειγμα όμως είναι μια ομάδα ερευνητών χώρισαν δύο διαφορετικά γκρουπ ανθρώπων. Στο ένα γκρουπ ήταν οι άυπνοι και στο άλλο ήταν εκείνοι που είχαν κοιμηθεί καλά. Τους έβαλαν να αποστηθίσουν κάποιες λέξεις και όπως μπορείτε να φανταστείτε εκείνοι που θυμόντουσαν τις περισσότερες λέξεις ήταν εκείνοι οι οποίοι άνηκαν στο γκρουπ των χορτάτων από ύπνο.

2) Βελτιώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Είναι πολύ πιθανότερο να σε ρίξει στο κρεβάτι ένας ιός ή ένα κρύωμα όταν βρει τον οργανισμό σου αδύναμο λόγω πεσμένης άμυνας του οργανισμού. Η παραγωγή των Λεμφοκυττάρων Τ, τα οποία είναι πολύ σημαντικά στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού μας, μειώνεται δραματικά όταν υπάρχει έλλειψη ύπνου κάτι που σημαίνει πως είμαστε πιο ευάλωτοι σε αρρώστιες.

3) Βοηθάει στην απώλεια βάρους.

Ο ύπνος είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την απώλεια κιλών ή τη συντήρηση ενός κανονικού βάρους. Όταν νιώθουμε κόπωση, είναι πιθανό να καταφύγουμε σε λιγότερο υγιεινές τροφές αλλά και σε υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης ή καφεΐνης σε μια προσπάθεια να τονώσουμε τον οργανισμό μας. Επίσης η έλλειψη ύπνου μπορεί να χαλάσει το μεταβολισμό.

4) Μειώνει το άγχος.

Όσο το λιγότερο κοιμόμαστε, τόσο το πιθανότερο είναι να αναπτύξουμε αρνητική σκέψη και αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα το άγχος και τη στενοχώρια. Για ακόμη μια φορά εάν κοιμόμαστε καλά έχει επίσης ένα θετικό αντίκτυπο και αυτός είναι η καλή ψυχολογία και η ηρεμία.

5) Μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Το να μην κοιμόμαστε όπως πρέπει μπορεί να έχει άμεσα αλλά και έμμεσα αποτελέσματα. Ένα από τα έμμεσα αποτελέσματα είναι η αύξηση του μέσου όρου των παλμών της καρδιάς αλλά και της αρτηριακής πίεσης. Μία μελέτη που έγινε το 2010 αποκάλυψε ότι οι άνθρωποι που κοιμούνται λιγότερο από έξι ώρες την ημέρα είχαν αυξημένη την τιμή μιας πρωτεΐνης στο αίμα τους η οποία συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

6) Αυξάνει την δημιουργικότητα.

Πολλοί άνθρωποι ισχυρίζονται πως όταν κοιμούνται όσο πρέπει το βράδυ, την επόμενη ημέρα είναι πιο δημιουργικοί αλλά και πιο παραγωγικοί. Αυτό συμβαίνει γιατί νιώθουν πιο «φρέσκοι» και ξεκούραστοι.

7) Βελτιώνει την εξωτερική εμφάνιση.

Δεν είναι τυχαίος ο όρος «ύπνος ομορφιάς»! Οι μαύροι κύκλοι είναι ένα προφανές αποτέλεσμα πως δεν κοιμόμαστε όσο πρέπει. Επίσης όμως πρέπει να γνωρίζουμε πως η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα όπως η ακμή, η ξηροδερμία αλλά και θαμπό δέρμα. Κατά τη διαρκεί του ύπνου τα κύτταρα του δέρματος αναδομούνται και όλη αυτή η διαδικασία μας κάνει να ξυπνάμε με λαμπερό δέρμα με υγιή εμφάνιση.

8)Μας οδηγεί στη σωστή λήψη αποφάσεων.

Το να μην έχουμε κοιμηθεί καλά και ειδικά για συνεχόμενο διάστημα είναι το ίδιο σαν να βρισκόμαστε σε κατάσταση μέθης! Προφανώς εάν έχετε πάρει μια απόφαση υπό την επήρεια αλκοόλ να τη μετανιώνετε ακόμα. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με την έλλειψη ύπνου!

9) Βελτιώνει τη συγκέντρωση.

Δεν είναι κρυφό μυστικό πως κατά τη διάρκεια του ύπνου ο εγκέφαλός μας ξεκουράζεται. Αυτή είναι μια διαδικασία η οποία μας βοηθάει να συγκεντρωνόμαστε σε διάφορες εργασίες που έχουμε να βγάλουμε εις πέρας. Αυτό αφορά τη δουλειά μας αλλά και πολλές άλλες  υποχρεώσεις και δραστηριότητες μέσα στη μέρα όπως είναι οδήγηση ή ο χειρισμός μηχανημάτων κλπ.

10) Θα νιώσετε ευτυχισμένοι.

Με όλα αυτά τα οφέλη που θα λάβετε από τον καλό και επαρκή ύπνο το πλέον σίγουρο είναι πως θα βελτιωθεί και η ψυχολογία σας. Όλα αυτά θα σας κάνουν πιο ήρεμους, χαλαρούς και θα σας κάνουν να νιώσετε υπέροχα για τον εαυτό σας. Έτσι λοιπόν σήμερα το βράδυ, κλείστε την τηλεόραση, κάντε ένα χαλαρωτικό μπάνιο και κοιμηθείτε από νωρίς!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *